Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAu, Kathryn
InstitutionKamehameha Schools, Honolulu, HI. Kamehameha Early Education Project.
TitelThe Development of a Token Reinforcement System for a Specific Lesson. Technical Report #11.
Quelle(1974), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCharts; Class Activities; Demonstration Programs; Early Childhood Education; Hawaiians; Kindergarten Children; Lesson Plans; Reinforcement; Reports; Social Reinforcement; Student Participation; Teacher Response; Teaching Methods
AbstractThis paper presents a brief description of a token reinforcement system developed for a kindergarten language class in the Kamehameha Early Education Program (KEEP). Visual reinforcers (colored plastic tabs) were placed next to the names of individual children (each time they made a correct response) on a large chart in the front of the room. Five or more correct responses during a session entitled the child to a "good work aware" (a piece of paper) which, in turn, enabled the child to "take a run" outdoors. A resultant increase in the total amount of reinforcement (verbal and non-verbal) given to individual children during the lesson was noted. (CM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: